În lumina răspândirii tot mai acerbe a virusului Covid-19, prim-ministrul României a declarat printr-un comunicat de presă principalele măsuri care vor fi luate în privința șomajului tehnic, urmând ca în zilele ce urmează să fie publicată și Ordonanța de urgență pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului sars-cov-2, care este momentan, în stadiu de proiect de lege.
Astfel, pe perioada stării de urgență statul va suporta din bugetul asigurărilor de șomaj plata șomajului tehnic (în cuantum de 75% din salariu brut, dar nu mai mult de 75% din salariu mediu brut) dacă compania și-a întrerupt activitatea total sau parțial în baza deciziilor emise de autoritățile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate. O condiție pentru a putea beneficia de acest tratament din partea statului este aceea de a deține Certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri
Certificatul de situaţie de urgenţă emis de Ministerul Economiei va fi necesar companiilor începând din luna aprilie 2020, deoarece starea de urgenţă a fost decretată în luna martie.
Facem precizarea că momentan nu s-a finalizat ordinul prin care o se stabilească detaliile prin care se poate obține acest document.
În ceea ce privește celelalte companii care nu au fost vizate direct de deciziile autoritățiilor publice cometente, pentru ca statul să suporte din bugetul asigurărilor de șomaj plata șomajului tehnic (în cuantum de 75% din salariu brut, dar nu mai mult de 75%din salariu mediu brut), trebuie ca societatea să aibă redusă activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 și să nu aibă capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaților lor.
Facem mențiunea că pentru a beneficia de această prevedere societatea trebuie să se depună o declarație pe proprie răspundere conform căreia, veniturile societății au fost reduse, iar cifra de afaceri a scăzut cu minim 25%.
Important de știut este faptul că angajatorii pot beneficia de plata indemnizației prevăzută pentru cel mult 75% dintre angajații care au contracte individuale de muncă active la data intrării în vigoare a ordonanței.
În cazul în care aveți nevoie de mai multe informații, ne puteți contacta la sediul cabinetului nostru de avocatură din Sibiu, str. Spartacus, nr. 13A, jud. Sibiu, prin telefon la numărul: 0720291919 sau prin e-mail la adresa: [email protected].