Ați întâmpinat dificultăți în accesarea unui credit? Iată care ar putea fi motivul:

În momentul în care se dorește accesarea unui credit, instituțiile bancare au posibilitatea de a studia istoricul împrumuturilor, restanțele sau întârzierile de plată.

Astfel, dacă întârziați cu plata ratelor mai mult de 30 de zile, banca la care ați contractat împrumutul vă va notifica cu privire la această întârziere și va trimite totodată această informație către Biroul de Credit.

În momentul în care veți dori să accesați un nou credit, banca la care veți apela va verifica istoricul dumneavoastră, respectiv dacă ați mai avut întârzieri de plată în trecut. Această posibilitate este facilitată de Biroul de Credit.

Biroul de Credit este, deci, o entitate care colectează și stochează informații despre istoricul de credit al persoanelor. Acesta funcționează ca o platformă comună de informații pe care băncile o pot consulta pentru a avea în vedere numărul de credite pe care persoanele vizate le au în derulare și modul în care le-au rambursat.

În cazul în care o persoană este înregistrată în Biroul de Credit cu întârzieri la plata ratelor este posibil să întâmpine dificultăți în obținerea unui credit. Întârzierile trebuie să depășească 30 de zile calendaristice pentru a fi raportate.

Chiar dacă ați achitat ratele restante între timp, datele înregistrate sunt păstrate timp de 4 ani. Termenul de 4 ani începe să curgă de la data la care s-a achitat ultima restanță, incluzând penalitățile.

 

După ce a trecut termenul de 4 ani, se poate solicita Biroului de Credit ștergerea datelor înregistrate.

Există și alte situații care ar putea conduce la ștergerea din baza de date a Biroului de Credit:

  • Ștergerea pe motiv că s-a strecurat o eroare materială (banca a transmis date de identificare eronate);
  • Datele au fost prelucrate cu nerespectarea prevederilor legale;
  • S-a omis ștergerea datelor, deși termenul de 4 ani a trecut, iar creditul a fost achitat.

Orice persoană care dorește accesarea unui credit poate solicita comunicarea situației înscrierii, fie în mod direct fie prin intermediul băncii.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*

Nartea - 2020